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墨絵 – Sumie –

 

書家として墨に触れ20年、そこで洋画に出会い、絵を始めてそれから20年以上。 書も油絵も水彩もクロッキーも描きながら俳句も学ぶ内に、墨の良さを再発見。
墨絵を 2004 年に独学で始める。 書家として培った墨の線と濃淡で表現される人物の表情、仕草など独特な表現はいつも高評を得る。風景画は水 墨とは異なり、優しく柔らかな構図と濃淡で描く世界観を持つ。 その中でも、墨のかすれ、ニジミ、一本の線で人体を描く線を用いた「女」を極め続けている。
2014 年日本水墨画展大賞-内閣総理大臣賞を受賞する。2017 年から読売新聞「広論」の挿絵を3年間担当する。

 

 

It has been 20 years since she came into contact with ink as a Calligrapher, where she encountered Western painting, and it has been 20 years since she started painting. While writing Calligraphy, painting, oil painting, watercolor and sketching, learn to Haiku and rediscover the advantages of ink.
Self-study began to draw Sumie in 2004. The unique expressions such as human expressions and postures expressed in ink lines and shades, cultivated as Calligraphers, are always highly praised. Unlike ink and wash, landscape painting has a gentle and soft composition and a world view drawn in shades. Among them, she continues to master ambiguity, blooming, and “woman” who draws the lines of the human body with only one line. In 2014, she won the Japanese Ink Painting Award-Prime Minister’s Award.
Since 2017, she has been responsible for the Yomiuri Shimbun’s “KOURON” illustrations for three years.

 

自从她作为书法家接触墨以来已有 20 年了,在那里她遇到了西方绘画,而自开始画绘画以来已有 20 年了。 在写书法、画油画、水彩和速写画的同时,学习排句,同时重新发现墨的优点。
2004 年自学开始画墨笔画。作为书法家培养出来的以墨的线和浓淡表现出来的人的表情和姿势等独特的表情总是 得到高评价。 与水墨不同,山水画具有温柔柔和的构图,并以浓淡绘制的世界观。其中,她继续掌握模糊性,晕染 和仅用一条线绘制人体的线条的“女人”。
2014 年获得日本水墨画大赏-首相奖。
自 2017 年以来,她三年负责《读卖新闻》“ 广论”的插图。