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大角拓央 – Takuo Osumi –

  • Et beatus est  1200×800mm 木炭・金錠

  • Purple atmosphere  1800×900mm 木炭・金錠

  • 兆(きざし- Kizashi)   350×900mm 木炭・金錠

  • 屹/漂/垂(Kistu/Hyo/Sui)   各300×700mm  木炭・金錠

大角拓央 – Takuo Osumi –

木炭画 – Charcoal painting –

 

 

動植物や手の所作、また、汎アジア的な宗教観や哲学をモチーフとした作品を中心に描いています。大学で学んだ心理学は人生に大きな影響を与えており、絵を描くにあたっては、見る人が存在しているという意識をとても大切にしています。画材は木炭と金錠(写経に使う金の絵具)の2つです。木炭のモノトーンで描くことは、色を想像する余白を見る人に残しておくという、コミュニケーション手段であると考えています。金は光を表現し、見る時間や場所、角度によって視覚的な影響を木炭に及ぼす面白さがあります。一部を強調して全体を想像させたり、白黒のモノトーンに記憶の中の色を見せるような、過去の経験や心への共感を目指しています。

 

 

 

 

He mainly draws works with animals and plants, hand movements, and pan-Asian religious views and philosophies as motifs. Psychology learned at university has a great impact on life, and when drawing a picture, it is very important to be aware that there is a viewer. There are two painting materials, charcoal and gold tablets (gold paint used for sutra copying). he thinks that drawing in monotone of charcoal is a means of communication that leaves a margin for imagining color to the viewer. Gold expresses light, and it is interesting to have a visual effect on charcoal depending on the time, place, and angle of viewing. He is aiming to sympathize with past experiences and hearts, such as emphasizing a part to make the whole imagination, or showing the color in memory in black and white monotone.

 

 

他主要以动植物和手部动作以及泛亚洲宗教观和哲学为主题进行绘画。

在大学学到的心理学对他人生有很大的影响,画画时他重视观者存在的意识。

画材有木炭和金片(抄经所用的金漆)的两种。

他认为以木炭的单调画画是为观者留下想象色彩余地的一种交流方式,。

黄金表现光,根据时间、地点和视角,有在木炭上产生视觉影响的乐趣。

他的目标是同情过去的经验和心灵,比如强调一部分而让人想象整体,或者让人把黑白单调换成记忆中的色彩。